Sunday 20 October 2013

KULIT GEBU DENGAN BBplus COLLAGEN

Salam uolss....

Semua orang inginkan kulit yang gebu dan mulus kan... bila cukup vitamin, dari dalaman yang sihat akan terpancar di luaran 'kegebuan' tue... ceeewaahhhhh..... Bila badan sihat, cukup zat kulit pun akan nampak berseri kan... Bila sakit, tak sihat, kulit pun akan kusam, pucat, kering dan tak bermaya...

Huhuhu..... intan tercari cari juga nak ambik kolagen apa yer untuk kulit cos kulit i nie tak ler cerah mana, berjerawat dan kering sangat! Kalu salah guna sabun mesti akan menggelupas kulit, nampak sangat kulit tak sihat... Maklum ler, ada orang kata kalu masuk umur 3-4series nie kulit akan cepat mengendur, mengedut kat bawah mata, pipi jatuh, sengal2 sakit lutut cos tulang rawan dah kering.... muka pun dan mula kedut2 jugak, bleh ker tak nak! ahaksss... oohhh nooo....



Sampai masa Syarikat HOM kami mengeluarkan produk sendiri BBplus Collagen. Memang pucuk dicita ulam mendatang, intan terus ambik peluang try, bukan beli sekotak, tapi beli 3 kotak free 1 kotak..... intan mmg suka benda free nie... hehehehe... Dalam sekotak ada 20 sachet, sehari hanya 1 sachet.





Dan promosi nie masih lagi berlangsung sampi 30 Oktober nie ha.... sempat lagi nak memborong nie... Dulu ada juga tengok2 fb dan kawan2 rekemen kolagen asli yang agak leceh penyediaannya... kena rebus dulu, tapis dan baru bleh minum.. Dengan BBplus Collagen nie mudah, 1 sachet tuang dalam gelas or shaker, campur air sejuk tau, tak sesuai air panas dan minum... Memang sedap, tak rugi beli cos berperisa anggur blackcurrant!

BBplus Collagen nie dihasilkan dari 5000mg kolagen ikan terhidrolisis... ditambah plak dengan ekstrak biji anggur dan Vitamin C. Untuk makluman, kolagen hanya akan diserap dengan tersangat baik dengan kehadiran Vitamin C. Sebab tue la BBplus Collagen ditambah dengan Vitamin C supaya lebih cepat diserap oleh badan kita. Berbanding dengan kolagen lain, kalu masa tue badan kita takde atau kurang Vitamin C secukupnya, maka tak dapat la badan kita menyerap kolagen yg kita minum tadi. So, tak efektif la kita minum kan....



So far, setelah pengambilan BBplus Collagen secara konsisten, kulit intan rasa lebih anjal, makin lembab (sblm nie kalau gores kuku pada kulit tangan, mesti ada garis2 putih kulit kering), kulit makin cerah daripada dulu... huhuhu... dan terasa kurang sengal2 kaki....

7 Keistimewaan Kulit Cantik dengan BBplus Collagen

1. Kulit wajah berseri dan cerah
2. Kulit lebih anjal dan tegang
3. Kulit lebih halus dan gebu
4. Kulit lebih lembab
5. Kulit lebih licin serta kurang garis halus dan kedutan
6. Kulit lebih cepat sembuh dan pulih
7. Kulit kurang kesan kerosakan akibat sinaran matahari

If korang care pasal masalah kulit, korang bleh baca sikit info di bawah, sharing is caring!


MENGAPA KOLAGEN PENTING DALAM KEHIDUPAN & 
APA FUNGSINYA?

Kolagen ialah protein yang membentuk struktur lapisan kulit yang lebih mendalam, memberikan ketegangan, keanjalan dan kelembapan yang wajar kepada kulit. Hampir 70% daripada tisu kita terdiri daripada kolagen.

Tubuh kita mulai kehilangan kolagen sedikit demi sedikit apabila usia kita meningkat 20an ke atas. Bagaimana pula bila usia kita menjangkau 30an dan 40an atau 50an. Dimanakah kategori umur kita? Kita bukan sahaja akan kehilangan banyak kolagen malahan badan kita mulai sakit-sakit sendi, kulit akan kering dan kelihatan tua serta tulang akan mula menjadi rapuh.

Kajian Terbaru University Harvard USA

** Usia 20-30 tahun memerlukan kolagen 4500-5000mg (1 sachet sehari)
** Usia 31-60 tahun memerlukan kolagen 6000-8000mg (1 1/2 sachet sehari)
Peningkatan usia memerlukan penambahan kolagen dalam badan kita. Ini telah dibuktikan bahawa pengambilan 5000mg kolagen sehari boleh mencapai kesihatan dari segi kulit dan tulang. 
Memang sesuai sangat pengambilan BBplus Collagen 1 sachet (5000mg) sehari bagi membantu mencukupkan kandungan kolagen kita setiap hari!


BERAPA LAMA KESAN DAPAT DILIHAT?

Dalam masa 2 minggu pengambilan BBplus Collagen akan membantu memperlihatkan perubahan pada kulit, rambut, tulang, kuku, sendi dan tenaga serta dapat melindungi sel-sel kulit daripada kendur, kering, warna kulit tak seimbang dan pigmentasi. Contohnya tapak kaki kering, pertumbuhan rambut gugur, kurang sakit sendi, kulit makin tegang/cantik, pencerahan, disamping tenaga badan lebih sihat. Ia turut menguatkan kulit dan tulang.


APAKAH TANDA-TANDA PENUAAN KULIT YANG BERPUNCA DARIPADA KEKURANGAN KOLAGEN 

~ Kulit kering
~ Lingkaran hitam & kantung mata
~ Kusam & warna kulit tak sekata
~ Kulit mengendur
~ Garis-garis halus atau kedutan 
~ Mengalami cepat kehilangan tenaga
~ Wujud kemerah-merahan pada sendi
~ Kualiti penglihatan makin terjejas
~ Kulit menjadi kasar


MENGAPA PILIH BBplus COLLAGEN?

BBplus Collagen diperbuat daripada kolagen ikan yang bermutu tinggi. Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen Jenis 2 yang mempunyai rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik.


BAGAIMANA BBplus COLLAGEN BETINDAK?

MOD 3 TINDAKAN:
1. Memulih (Repair) - Menggalakkan pembersihan mikro menggantikan peptida kolagen bagi rantaian kolagen ang telah rosak ataupun lemah.
2. Membina (Rebuild) - Menguatkan dan melindungi rantaian kolagen melalui proses antioksida
3. Memperbaharui (Renew) - Menggalakkan pertumbuhan dan penghasilan sel kolagen baru


DOS YANG EFEKTIF?

** Hanya 1 sachet (5g) setiap hari untuk memiliki kulit muda yang cantik dan mulus. Proses hidrolisis menghasilkan peptida (3000 saiz Dalton) yang sedia diserap.


BAGAIMANAKAH DENGAN AKSI PERLINDUNGAN ANTIOKSIDA TAMBAHAN?

Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas. Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit. Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis.


BAGAIMANAKAH BBplus COLLAGEN DAPAT MENINGKATKAN KUALITI KULIT?

*Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi


BAGAIMANAKAH BBplus COLLAGEN DAPAT MEMBANTU MENGURANGKAN KETIDAKSELESAAN PENYAKIT SENDI?

Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis.


RAMUAN UTAMA BBplus COLLAGEN

- Kolagen ikan terhidrolisis
- Ekstrak biji anggur
- Vitamin C
- Jus bunga Roselle
- Jus buah blackcurrant
- Serat epal
- Inulin


SIAPA YANG SESUAI MENGAMBIL BBplus COLLAGEN?

Sesuai untuk wanita, lelaki, ibu mengandung (khasiat bukan sahaja untuk ibu malah untuk kandungan), ibu yang sedang menyusu dan warga emas. Juga sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sendi.

Untung kan, seisi keluarga boleh minum, suami, isteri yang mengandung dan menyusukan dapat alirkan zat BBplus Collagen kepada baby... pasti kulit akan sihat dan cantik!


Semakin hari semakin banyak permintaan yang baru nak cuba dan repeat order lagi BBplus Collagen nie.... cos dah memang TERBUKTI!!!

Hanya RM180 sekotak 
Just contact intan untuk dapat SPECIAL PRICE!!!





No comments:

Post a Comment